dinsdag 16 augustus 2016

Als je voor jezelf wilt beginnen en niet binnen de kortste keren onderuit wilt gaan - 10 regels

In mijn opleiding Mindful Analysis gaat het over veel, maar ook over zelfstandig ondernemerschap. Want je kunt nog zoveel weten van psychologie, filosofie, schrijven en hoe via email de juiste vragen te stellen, maar als je er je werk van wilt maken zul je moeten ondernemen. Althans, als je zelfstandig aan de gang wilt, en dat willen de meesten.

De cliƫnten komen niet als vanzelf je mailbox invliegen, net zo min als dat andere mensen weten dat je bestaat. En weten wat je doet. Alles begint met de juiste grondhouding, de juiste mentaliteit en het juiste plan. En zonder volharding en discipline, neem het van me aan, gebeurt er niets.
Dit geldt voor iedereen die voor zichzelf wil beginnen. Wie heeft er niet tijdens de zomervakantie verzucht:  

Was ik maar van die baas af! 
Kon ik maar zelf bepalen wat ik deed en waarvoor! 
Had ik maar de tijd en de ruimte me te ontwikkelen zoals ik het wil! 
Waarom doe ik nog steeds wat ik doe?

Als je met die dingen bezig bent en serieus overweegt als zelfstandige aan het werk te gaan, dan zijn er in ieder geval tien Regels om je alvast in te prenten: 

Regel een: heb het nooit over je 'bedrijfje' - dan blijft het ook een bedrijfje. Of helemaal niets.
Regel twee: denk nooit dat het klaar is. Anders is het ook heel gauw echt klaar.
Regel drie: denk niet dat de zoekwoorden of SEO-instellingen het voor je doen. Google is groot en heeft het druk.
Regel vier: val samen met je bedrijf. Jij bent het, zeker in coaching en dergelijke.
Regel vijf: geloof niet in concurrentie. Daar gaan je mondhoeken van hangen. Onder andere.
Regel zes: hou je oren en ogen altijd open. Ook in je dromen, die verklappen je meer dan je denkt.
Regel zeven: wees niet bang om de hulp van anderen in te roepen. Twee weten meer dan een.
Regel acht: doe niet klakkeloos wat anderen zeggen. Dat is weer andere koek.
Regel negen: na vijf jaar mag je pas achterom kijken, niet eerder.
Regel tien: hou van deze uitspraak: als ik het niet doe, doet niemand het.

Tot zover deze zomerse overweging.


Wil je zelf snel en met resultaat uitvinden waar je staat en wat je wilt?

Stuur dan een berichtje. Je kunt direct beginnen met Mindful Analysis - online coaching en therapie door dagelijks schrijven. Verrassend en effectief. Na een week ben je als nieuw. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten